Archive

Archive for the ‘Santai, Info’ Category

Ops! Burung Puyuh berkaki 4

October 6, 2010 Leave a comment

Menarik bukan? berselera?

Gambar diatas bukanlah daging itik, ayam, dan juga bukan spesis burung samada puyuh dan lain-lain.. itu adalah daging TIKUS SAWAH yang menjadi santapan dan jualan di Indonesia. So, bagi yang berhajat untuk ke seberang berhati-hati supaya tidak termakan,terjamah,tergigit,terasa atau terkeliur dengan hidangan yang disediakan kebiasaannya di tepi-tepi jalan atau supermarket..

ini kerana ayam atau lembu di Indonesia agak mahal.. so alternatif terbaik adalah menggantikan dengan DAGING TIKUS atau BABI.

Read more…

Ops! Mimaland, Gombak

October 2, 2010 9 comments

Apakah yang Terjadi kepada kawasan taman tema pertama di Malaysia ini? kawasan ini ditutup dan masih tidak diketahui alasan penutupan kawasan ini…

Read more…

Ops! Terlebih Sudah..

October 1, 2010 Leave a comment

Renung-renungkan gambar2 dibawah ini… muka not bad but perangai very bad… macam da xde posing lain bila dok depan kamera.. konon2 style tp….. renung2kan selamat beramal…

Ops! Trend? Propaganda atau Agenda?

October 1, 2010 Leave a comment

Hadis nabi:

” barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka “

– riwayat Abu Daud

ramai yang kita lihat sekarang bertudung seperti itu…adakah ini satu agenda atau propaganda atau hanya satu kebetulan yang diakhirnya menjadi kenyataan? mungkin ramai daripada kita tidak mengetahuinya.. selamatkan wanita islam.. dan elakkan memakai tudung dengan berpin/berkeronsang/berbutang atau apa2 sahaja yang sama seperti didalam gambar diatas… sebar2kan demi kebaikan bersama…

LEGGING

Pemakaian legging adalah HARAM tetapi ada jugak yang perempuan islam di Facebook yang menyatakan pemaikaian ini adalah halal kerana mengikut peredaran zaman..keratan dari Facebook

Read more…

Jantina Laptop/pc anda??

August 19, 2010 Leave a comment

Sedar x sedar, laptop/PC kita juga ada jantinannya.. So, meh test kat laptop korg yea..

1. Buka notepad

2. Tulis, CreateObject(“SAPI.SpVoice”).Speak”I love YOU” (copy n paste dalam notepad)

3. Pastu save as, tulis, i love you.vbs

4. Save kat dekstop. (mudah nak cari)

5. Klik fail yg telah disave td..

6. Korg akan dgr suara lelaki/perempuan

p/s : laptop aku lelaki.. sape mau kawen ngan dia?? hahaha

Categories: Santai, Info

Gambar Dalam Kaabah

July 28, 2010 Leave a comment

gambaran dalam kaabah 3 tiang dan lampu yang tergantung sejak zaman nabi dahulu.

Read more…

Categories: Santai, Info

Kisah Benar yang Berlaku Di US… “Kenapa tak rogol saya”

July 28, 2010 2 comments

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia     mengambil               jalan     singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan  tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu. Read more…

%d bloggers like this: