Archive

Archive for the ‘News, Current Issues’ Category

Ops! Burung Puyuh berkaki 4

October 6, 2010 Leave a comment

Menarik bukan? berselera?

Gambar diatas bukanlah daging itik, ayam, dan juga bukan spesis burung samada puyuh dan lain-lain.. itu adalah daging TIKUS SAWAH yang menjadi santapan dan jualan di Indonesia. So, bagi yang berhajat untuk ke seberang berhati-hati supaya tidak termakan,terjamah,tergigit,terasa atau terkeliur dengan hidangan yang disediakan kebiasaannya di tepi-tepi jalan atau supermarket..

ini kerana ayam atau lembu di Indonesia agak mahal.. so alternatif terbaik adalah menggantikan dengan DAGING TIKUS atau BABI.

Read more…

Ops! Skodeng Budak Sekolah “Projek”

October 5, 2010 Leave a comment

Ni saya baru terjumpa satu video terlampau pelajar sekolah… siap dengan berpakaian sekolah… tp bkn pegi sekolah… pg belakang rumah orang… sambil diperhatikan oleh kucing plak tu…. ape la nak jadi…

Categories: News, Current Issues

Ops! Rachel Corrie

October 3, 2010 Leave a comment

Pernah dengar pasal kapal Rachel Corrie yang akan belayar untuk menghantar bantuan ke Gaza… Ini cerita asal usul nama kapal berkenan….

Pada 30 Mac 2010, sebuah kapal seberat 1800-tan telah dibeli melalui lelongan di Dundalk, Ireland dgn harga 70,000 pound sterling oleh Gerakan Pembebasan Gaza (Free Gaza Movement). Ianya telah diperbaiki dan diperlengkapkan untuk pelayaran ke Gaza.

Kapal itu dinamakan Rachel Corrie. Siapakah Rachel Corrie? Read more…

Categories: News, Current Issues

Ops! Terlebih Sudah..

October 1, 2010 Leave a comment

Renung-renungkan gambar2 dibawah ini… muka not bad but perangai very bad… macam da xde posing lain bila dok depan kamera.. konon2 style tp….. renung2kan selamat beramal…

Ops! Trend? Propaganda atau Agenda?

October 1, 2010 Leave a comment

Hadis nabi:

” barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka “

– riwayat Abu Daud

ramai yang kita lihat sekarang bertudung seperti itu…adakah ini satu agenda atau propaganda atau hanya satu kebetulan yang diakhirnya menjadi kenyataan? mungkin ramai daripada kita tidak mengetahuinya.. selamatkan wanita islam.. dan elakkan memakai tudung dengan berpin/berkeronsang/berbutang atau apa2 sahaja yang sama seperti didalam gambar diatas… sebar2kan demi kebaikan bersama…

LEGGING

Pemakaian legging adalah HARAM tetapi ada jugak yang perempuan islam di Facebook yang menyatakan pemaikaian ini adalah halal kerana mengikut peredaran zaman..keratan dari Facebook

Read more…

Kisah Benar yang Berlaku Di US… “Kenapa tak rogol saya”

July 28, 2010 2 comments

Kisah benar ini berlaku di US.

Ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan memiliki akhlak yang
bagus.

Suatu malam perempuan ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia     mengambil               jalan     singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan  tidak banyak orang yang lalu lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong
itu. Dia sudah mula rasa takut dan tak
sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca
ayat Kursi dengan penuh pengharapan agar
Allah membantu dia disaat itu. Read more…

Senarai Skim Cepat Kaya Dalam Siasatan

May 5, 2010 Leave a comment

KUALA LUMPUR: Sebanyak 150,000 pelabur menanggung kerugian lebih RM300 juta kerana sikap tamak mereka untuk mendapat ‘wang besar’ dengan menyertai skim cepat kaya atau skim pelaburan haram di seluruh negara sejak tahun lalu.
Pengarah Jabatan Komunikasi Korporat, Bank Negara, Abu Hassan Alshari Yahaya, berkata sejak Januari tahun lalu hingga kini, lapan kertas siasatan dibuka untuk menyiasat aktiviti pengambilan deposit tanpa lesen mengikut Akta Bank dan Institusi Kewangan dan Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram.
Beliau berkata, dalam tempoh sama, empat syarikat dan mereka yang disyaki mengendalikan aktiviti skim cepat kaya dihadapkan ke mahkamah.

Read more…

Categories: News, Current Issues
%d bloggers like this: